Dubrovnik – Nam’ı diğer Kings Landing

Dubrovnik, bence Avrupanın en gözde tatil yerlerinden birisi.  Bir zamanlar Balkan Turlarının da bir durağı olan Dubrovnik’e 2014 yılında vize uygulamasının başlaması ile Türkler için gidiş  zorlaştı ve bu nedenle  Türkiye için popülaritesini biraz da olsun yitirdi. Biz Saraybosna’da başlayan Balkanlar gezimizi burasıyla taçlandırdık ve Türkleri özleyen Dubrovnik halkının imdadına koştuk 🙂

Hırvatistan Vizesi

Hırvatistan vize uygulamasına geçtikten sonra giriş yapabilmek için geçerli bir schengen vizeye veya doğrudan Hırvatistan vizesine ihtiyacınız var. Başka bir ülkeye Schengen vize alıp o ülkeye giriş çıkış yaptıktan sonra Hırvatistana bu vizeniz ile gönül rahatlığı ile girebilirsiniz. Bizim schengen vizemiz olmadığı için ve alıp da başka bir ülkeye gitme imkanımız olmadığı için Hırvatistan vizesi almayı tercih ettik. Anlaşılacağı üzere Hırvatistan vizesi Avrupanın diğer ülkelerinde geçerli değil. Neyse ki Hırvatistan vizesini almak oldukça kolay, konsolosluk sitesinden alacağınız belgelerle doğrudan konsolosluğa gitmeniz yeterli.

Hırvatistan’ın Adriyatik kıyısındaki kent, yüzyıllar boyunca özgür bir devlet olan Ragusa Cumhuriyeti’nin merkezi olarak tarihte yerini almış. Osmanlı Devleti’nin Balkanlara girmesiyle  Osmanlıya vergi öder duruma düşmüş ama yine de bağımsızlığından ödün vermemiş. Gerek Venedik, gerek Yunan kültüründen esinlenen kendine özgü kültürü ile hayatını devam ettirmiş. Özgürlüğe olan düşkünlüğü Ragusa’nın mottosunda da yer alıyor: “Liberty is not sold for all the gold in the world” yani “Özgürlük dünyadaki tüm altına bile değiştirilemez”

Hırvatistan- Dubrovnik

Bugün ise Dubrovnik, Hırvatistan’ın en önemli Turistik merkezlerinden birisi halinde. Dubrovnik’e Saraybosna’dan, Split’ten otobüs ile Hırvat adalarından gemiyle ulaşabilirsiniz. Türk Hava Yolları’nın Türkiye’den direkt uçuşları var ancak biletler biraz pahalı. Şehirde ne yazık ki tren bağlantısı bulunmuyor.

Dubrovnik Hırvatistan Plajları, Beach

Banje Plajında Kale manzarasına karşı denize girebilirsiniz

Her ne kadar Adriyatik kıyısında olsa da, Dubrovnik’te denize girilecek alanlar kısıtlı çünkü şehir falezlerin ve kayalıkların olduğu bir bölgede kurulmuş. Plajlar çakıllı ve denizde oldukça fazla deniz kestanesi var. Biz kaldığımız yere yakın olan Banje Beach‘te Kale manzarasına karşı denize girdik. Diğer bir alternatif ise Gemi Limanına yakın olan copacobana plajı olabilir. Deniz girmek veya dolaşmak için Kale yanındaki limandan kalkan teknelerle Lokrum adasına gidebilirsiniz.

Dubrovnik Turu, Kale

Dubrovnik Kalesinin etrafındaki duvarları yürüyerek dolaşabilirsiniz.

Dubrovnik’te yapılacak şeylerin başında Eski şehrin etrafını saran 2km uzunluğundaki kale duvarlarında yürümek geliyor. Hem şehre panoramik olarak hakim olacağınız hem de güzel bir gezinti yapacağınız bu yürüyüş için kulelerin birinde yer alan bilet ofisinden bilet almanız gerekiyor. Burada geçerlilik tarihi yazan öğrenci kimlikleriniz size indirim sağlayacaktır. Bu aktivite için sabah saatlerini ayırmanızı öneririm çünkü üstü kapalı yer bulunmadığı için güneşte yanabilirsiniz veya kalabalığa yakalanıp sıkışık bir ortamla başbaşa kalabilirsiniz.

Biletinizi hemen atmayın çünkü duvarlar için aldığınız bilet aynı zamanda eski şehrin yanında bulunan Lovrijenac kalesinde de geçerli.

Game of Thrones nerede çekiliyor, Dubrovnik

Kings Landing’e hoş geldiniz.

Game Of Thrones Dizisi Dubrovnik’te çekiliyor!

Game Of Thrones dizisi nerede çekiliyor diye merak edenler olmuştur mutlaka. Dubrovnik Game of Thrones’un en önemli çekim noktalarından bir tanesi, Eğer önerimi uygular ve şehir duvarlarında yürüyüş yaparsanız burasının aslında Kings Landing olduğunu görebilirsiniz.

Şehirde dolaştığınızda dizide geçen bir çok yeri göreceğinize eminim. Eğer katılmak isterseniz şehir içerisinde Game of Thrones turları da düzenleniyor.

Game of Thrones Merdiven Sahnesi

Game Of Dizisi, Dubrovnik, Altyazı

Game Of Thrones Dizisinin merdiven sahnesinin çekildiği yer

Dubrovnik Hırvatistan turu

Şehrin daracık sokakları ve taş binaları

Kalenin içerisinde yer alan eski şehir, kalenin dışında yer alan yerlerden tamamen farklı. Eski binalar, daracık sokaklar, çeşmeler ve kiliseler dışarıdaki ortamdan tamamen soyutlanmanızı sağlayacak. Ara sokaklarda dilediğinizce yürümenizi tavsiye ederim. Zaten kaybolmanız mümkün değil, ne de olsa kalenin içindesiniz. Ben Kale’nin içini dünyanın en büyük restoranı olarak nitelendiriyorum, çünkü neredeyse tüm ara sokaklar restoran ve kafelerle kaplı.

Dubrovnik Turistik Restoranları Hırvatistan

Şehirde tüm sokaklar restoranlarla kaplı.

Dubrovnik Buza Bar cafe

Dubrovnik Buza Bar

Eğer eski şehrin (old town) deniz tarafındaki duvarlarının kenarında yürürken bir oyuk görürseniz hiç korkmayın oyuktan içeri girin, Dubrovnik’in meşhur Buza Bar‘ını bulacaksınız, kale duvarının dışında kayalıkların üzerinde  manzaraya karşı biranızı yudumlayabilirsiniz. Biz ufak biraya 6€ vermek istemediğimiz için manzarayı izlemekle kaldık orası ayrı 🙂

Dubrovnik yürüyüş turu Hırvatistan

Eskiden bataklık olan Stradun kalenin içerisindeki en geniş cadde

Dubrovnik turu

Şişe suya para vermemek için Onofrio çeşmesini bulun 🙂

Eski şehir’in ana caddesi Stradun da dolaşıp , cadde üzerinde bulunan kafelerden birisinde oturup etrafı seyredebilirsiniz. Susadığınız zaman Strada’nın sonunda yer alan Onofrio çeşmesinden de doyasıya su içebilirsiniz.  Unutmadan hatırlatayım; Eğer cüzdanda Euro ile buraya gelirseniz Hırvatistan para birimi Kuna ile değiştirmeniz gerekecektir. 1€ yaklaşık 7.49 Kuna ediyor ancak döviz büroları arasında kur değişebiliyor. Benim tavsiyem parayı en merkezi yerde değil mümkünse bir ara sokakta bozdurmanız olacaktır çünkü biz en iyi döviz kurunu buralarda bulduk. Kuna alırken aman elinizi korkak alıştırmayın, Dubrovnik pahalı sayılabilecek oldukça turistik bir şehir, özellikle yeme içmeye ciddi para harcadık.

Dubrovnik ucuz Konaklama,otel,pansiyon

Dubrovnik’te kaldığımız yerin manzarası

Gezmek için Dubrovnik’e 1-2 gün yeterli olabilir, ama amacınız keyif yapmak ise buraya ne kadar ayırsanız az. Bizim amacımız biraz da böyle olduğu için konaklamamızı airbnb üzerinden kiraladığımız muhteşem manzarası olan bir odada yaptık. Odanızı şehre gidince ayarlamak isterseniz Sobe – Zimmer – Rooms tabelaları sizi yerel halkın işlettiği küçük pansiyonlara götürecektir. Tuttuğumuz odada mutfak bulunduğu için bir kaç akşam dışında yemeğimizi kendimiz yaptık. Böylece pahalı Dubrovnik restoranlarından kaçınmış olduk. Size de otelde kalmak yerine güzel manzaralı bir pansiyonda kalmanızı tavsiye ederim. Airbnb ve Booking de bir çok seçenek var.

Dubrovnik’te Yemek konusunda önerebileceğim iki yer var.

Dubrovnik'te nerede yemek yenir

1.Pizzeria Tabasco: Oldukça lezzetli pizzaları var öğle yemeği veya atıştırma için ideal.

2:Dalmatino Konoba: Biz sadece bir akşam dışarıda yemek yedik ve gideceğimiz yerin de iyi bir mekan olmasını istedik. Bu restorana gidin ve karışık deniz mahsülleri tabağını söyleyin. Yalnız parmaklarınıza dikkat edin 🙂

Günübirlik Kotor ve Budva Turu

Dubrovnik’e gelmişken verebileceğiniz en güzel karar, bir araç kiralayıp Kotor ve Budva ‘ya günübirlik bir tur düzenlemek olabilir. Biz de böyle yaparak  Karadağ’ın söylendiği kadar güzel bir yer olduğunu gözümüzle görmüş olduk. Yol boyunca etkileyici manzara eşliğinde önce Dubrovnik havalimanı yakınlarındaki küçük Hırvat köyü Cavtat ‘ta mola verip  kahvaltı ettik. Daha sonra ormanların arasından devam ettik ve birden karşımızda sınır kapısı belirdi, Hırvatistana veda edip Karadağ’ın eski görünümlü sınır kapısında sıraya girdik. Araç kiralarken aracın “green card” ‘ı olmasına dikkat edin aksi takdirde sınırdan geçiş yapamazsınız

Karadağ turu, Karadağ türkiye

Vizesiz bir şekilde Karadağ sınır Kapısından giriş yaptık

Sınır kapısında bakımsızlıktan, memurların tavırlarından sanki bir sovyet ülkesine giriyormuşuz gibi bir hava hakimdi, ne de olsa Yugoslavya’dan son ayrılıp bağımsızlığını ilan eden son ülke burası. Pasaportlarımızı sıkıntı yaşamadan damgalatıp yola devam ettik.

Kotor, Karadağ turu

Kotor yolundaki muhteşem manzara

Sınırı geçtikten sonra Kotor ve Budva’ya giderken feribot ile yolu kısaltabilirsiniz ancak biz Karadağın, denize kadar taşan dağlarına ait nefes kesici manzarayı izleyebilmek için uzun yolu tercih ettik ve dönüşte feribotla dönmeye karar verdik. Manzaralı yollardan sonra Kotor’a ulaştık ve arabamızı bir alışveriş merkezinin otoparkına parkettik.

Kotor turu, Kotor gezisi

Bizi ilk karşılayan yer Kotor Kalesi

Merkeze doğru yürürken ilk gördüğümüz Kotor’un ilginç yapılı kalesi oldu. Kalenin ana kapısının hemen sağında öğle saatlerine kadar açık olan küçük bir pazar bulunuyor. Biz yaşlı bir teyzeden Budva yolunda yemek üzere peynir ve zeytin aldık.

kotor turu

Kalenin yanındaki pazardan yolluk zeytin peynir almayı unutmadık 🙂

Kalenin içerisine girip dolaşmaya başladığımızda buranın minyatür Dubrovnik olduğuna karar verdik, aynı mimari, daracık sokaklar burada da vardı. Zaten ufak olan eski şehirde dolaşmayı hızlıca bitirdik.

Vizesiz Kotor gezisi, yurtdışı turları

Kotor Şehir merkezi, Dubrovik’e oldukça benziyor.

Kalenin arkasında yer alan tepeye tırmanabilirdik ama hem gözümüz korktu ve yeterince vaktimiz yoktu. Ama eminim inanılmaz bir manzarası vardır.

Kotor’dan doğruca Budva’ya doğru yol aldık 45 dakikalık yol sonrasında Budva’ya ulaştık. Budva hakkında ilk izlenimimiz burasının Türkiye’de Marmaris benzeri bir tatil beldesi olduğu yönünde oldu.

Budva Turu, Budva gezilecek yerler Dans eden kız heykeli

Dans Eden Kız Heykeli ve arkasında Budva Kalesi

Deniz kenarında dolaştıkça bu benzerlik daha da arttı 🙂 Budva da küçük bir kale içerisine kurulmuş olan tarihi şehir merkezine sahip. Kalenin içinde dolaşıp doğruca bize önerdikleri plaja doğru yol aldık,  yol yorgunluğunun üzerine denize girmeye kararlıydık. Su biraz soğuk olsa da bu fırsatı kaçırmadık.

Budva Turu Deniz,Plaj

Budva Kalesinin yakınlarındaki plaj

Deniz keyfimizi bitirdikten sonra Kotor ve Budva Turumuzu sonlandırmak üzere yola koyulduk. Bu sefer Kotor’a devam etmeden Feribot ile Herceg Novi’ye geçerek yolumuzu kısalttık.

Dubrovnik’te sonlandırdığımız Balkanlar turu şimdiye kadarki en keyifli turlarımızdan bir tanesiydi. 5 gün içerisinde iç savaş sonrası bölünmüş bir ülkenin hüzünlü tarhini, dalmaçya kıyılarının güzelliğini ve eğlencesini doyasıya yaşamış olduk. Son sabahımızda Dubrovnik Otogarından otobüse binip uçağımızın kalkacağı Saraybosna yollarına koyulduk. Dubrovnik aslında Hırvatistan’ın geri kalanına karasal olarak bağlı değil  arasında küçük bir bölümde Bosna Hersek toprakları bulunuyor. Bu nedenle dönüş yolculuğumuzda gir çık yaptığımız için 4 kez pasaport kontrolden geçtik. Saraybosna otogarına ulaştıktan sonra taksi ile havalimanına gittik, Saraybosna yazım için buraya tıkla. Schengen Vizesi olan veya Hırvatistan vizesi almak için gözünü karartan herkesin bizim izlediğimiz rotayı izlemesini tavsiye ederim.