Batı Balkanlar Gezi Rotası

Balkanlar- Balkan Turu Balkan gezi rotası

Batı Balkanlar’da 7 Gün

Hırvatistan, Bosna Hersek ve Karadağı içeren Batı Balkan ülkelerini içeren turumuza uçak biletlerinin daha ucuz olması dolayısıyla Saraybosna ile başladık. THY İstanbul- Saraybosna uçuşumuz ile başlayan maceramızın rotasını aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

BaşlangıçBitişUlaşımKalkışVarışÜcretBilgi
    SaraybosnaMostarTren07:1510:0411KMBileti istasyondan almanız gerekiyor.
    MostarSplitOtobüs23:5504:3031 KMCentroTrans
    SplitHvarKatamaran10:3011:3555KNJadrolinija
    HvarDubrovnikKatamaran08:5512:00190KNKapetan Luka
    DubrovnikKotor,BudvaKiralık Araç30€-35€Frana Supila, No:10 Dubrovnik Rent.
    DubrovnikSaraybosnaOtobüs08:0013:0045KNCentroTrans

Gezi Planı detayları aşağıdadır. Fotoğraflara tıklayarak o şehirdeki maceralarımızı paylaştığımız gezi rehberlerine ulaşabilirsiniz.

1.Gün Saraybosna – Bosna Hersek

Saraybosna

Bosna Hersek’in başkenti Saraybosna’ya THY uçağı ile ulaştık. Derhal konaklayacağımız Travellers House Hostel’e eşyalarımızı yerleştirdik ve Şehri gezmeye başladık. Tüm günü gezerek geçirdik.

2.Gün Mostar – Bosna Hersek

Mostar Köprüsü, bosna

Sabah 7.15 treni ile Saraybosna’dan Mostar’a geçtik. Bu tren yolculuğu Bosna’nın en güzel manzaralarına tanıklık edebileceğiniz, eşsiz bir deneyim. Mostar’ın gezilecek yerlerini bir gün içerisinde gezdik ve Gece saat 12 ‘de kalkacak otobüsümüz için Mostar Otobüs terminaline geçtik.

Saraybosna – Mostar tren bileti ve tren saatleri için tıkla.

Mostar- Split (Hırvatistan ) otobüs bileti detayları için Centrotrans firmasının web sitesini inceleyebilirsiniz :http://www.centrotrans.com/online-tickets

3.Gün Split ve Hvar Adası – Hırvatistan

diocletianus sarayı, Split Hırvatistan

3. günümüzde gece yolculuğu ile Hırvatistana giriş yaptık. Mostar’dan kalkan otobüsümüz bizi Split Limanındaki son durağına bıraktı. Terminalde biraz dinlendikten sonra Hvar’a gidecek olan katamaranın kalkış saatine kadar Split ‘i gezme fırsatı bulduk.

4.Gün Hvar Adası -Hırvatistan

Hvar Adası, Hırvatistan, Adriyatik denizi

Hvar adası etrafındaki küçük adalara bot kiralayarak ulaşabilirsiniz

5.Gün Dubrovnik -Hırvatistan

Hırvatistan, Dubrovnik, game of thrones çekildiği yer

Hvar Adası’ndan kalkan katamaran ile Game of Thrones dizisinin çekildiği şehir olan  Dubrovnik’e geçiş Yaptık.

6.Gün Dubrovnik , Kotor Budva -Karadağ

Budva Turu, Budva gezilecek yerler Dans eden kız heykeli

Dans Eden Kız Heykeli ve arkasında Budva Kalesi

Araba kiralayarak Karadağ’a geçtik. Harika manzaralı yollardan geçtikten sonra önce Kotor daha sonra Budva’yı gezme fırsatı bulduk. Günün yorgunluğunu Budva’da denize girerek attık. Hava kararmaya başladığında Dubrovnik’e doğru dönüş yoluna geçtik.

7.Gün Dubrovnik

8.Gün Dubrovnik-> Saraybosna-> İstanbul Dönüş

Dubrovnik’ten kalkan Saraybosna otobüsü ile gezimize başladığımız yere döndük. Dubrovnik-Saraybosna arası otobüs yolculuğumuzu centrotrans firması ile gerçekleştirdik. Günde birkaç seferi bulunan bu firmanın sitesine buradan ulaşabilirsiniz.

şehir merkezinde yaptığımız market alışverişinden sonra taksi ile Saraybosna Havaalanına geçtik ve Balkan Turumuzu sonlandırmış olduk.

Batı Balkan ülkelerini içeren gezi planımız ile ilgili sorularınızı aşağıdaki yorum kutusundan bize sorabilirsiniz.